Úniková hra se svatým Martinem

Žáci 4. a 5. ročníku se tento týden zapojili do zábavné Únikové hry na téma Svatý Martin. Na jednotlivých stanovištích je čekaly rozmanité úkoly – počítání, čtení, přesmyčky i malování. Za každý správně splněný úkol získali část tajného kódu, který je měl dovést k závěrečnému rozluštění.

Díky spolupráci, šikovnosti a vytrvalosti se žákům podařilo všechny úkoly splnit a kód úspěšně odhalit. Jen jedna věc se nakonec nepovedla – sníh, na který se všichni těšili, letos s Martinem nepřijel. I tak ale byla hra plná radosti, smíchu a nových poznatků o svatém Martinovi.

Když stíny ožívají

Žáci 4. a 5. ročníku propojili kreativitu, spolupráci a představivost při netradiční aktivitě, která je zavedla do světa světla a stínů. Společně vytvářeli z vlastních těl „sochy“, jejichž stín na zemi ukrýval slovo.

Celý úkol vyžadoval týmovou domluvu, přesnost i nápaditost, protože jen díky správnému postavení a dopadu světla se podařilo slova „zapsat“ do stínu.

Žáci si tak vyzkoušeli, že i obyčejné světlo může být prostředkem umění a komunikace, když se spojí hravost a spolupráce.

Poznáváme Českou republiku

Žáci 4. a 5. ročníku se ve Vlastivědě během letošního školního roku podrobněji seznamují s naší krásnou zemí – Českou republikou. Postupně objevují jednotlivé kraje, jejich zajímavosti, významná města i přírodní památky.

Učení ale rozhodně není jen o čtení z učebnice – děti vytvářejí pozvánky, prezentace a různé projekty, díky kterým si poznatky lépe zapamatují a zároveň rozvíjejí svou tvořivost.

Získané vědomosti navíc předávají i mladším spolužákům, kterým zprostředkovávají poznávání krajů zábavnou formou. Tak se z učení stává skutečné dobrodružství napříč celou Českou republikou.

Páťáci v roli výzkumníků

Žáci 5. ročníku si v hodinách informatiky vyzkoušeli, jaké to je být malými výzkumníky a analytiky. Sami vytvořili vlastní dotazníky, které následně rozdali žákům 4. ročníku.

Po shromáždění odpovědí se pustili do práce – vyhodnocovali výsledky, zpracovávali data do přehledných tabulek a nakonec své zjištění prezentovali spolužákům.

Celý projekt ukázal, že informatika nemusí být jen o počítačích, ale i o spolupráci, komunikaci a praktickém využití digitálních dovedností.